Tilt

Tilt shift är något som jag upptäckt ganska nyligen och i och med upptäckten så ser jag det överallt nu. Senaste exemplet är Eurovision Songcontest (som jag zappadade emellan)...hur som helst, där använde dem sig av tilt shift när dem presenterade varje bidrag. det tilt shift gör är att göra så att motivet i fråga ser miniatyraktigt ut, detta kan göra både med ett speciellt objektiv men även i ett redigeringsprogram. enkelt förklarat så åstakoms denna effekt när man leker runt med fokus och brus för att skapa illusionen av att det är jättelitet. Kan blir riktigt coola bilder.


Kommentarer
Postat av: designoform

Men shit va häftigt! Ser ju precis ut som små leksaksbilar

2011-05-24 @ 15:48:26
URL: http://www.designoform.com
Postat av: Sandra

Det är ju riktigt häftigt!! La faktiskt också märke till det under ESC och undrar hur dem gjorde DET, men nu vet jag:)

2011-05-24 @ 21:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0